۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۰۸

همزمان با عید سعید غدیر؛

پرچم حرم امام علی(ع) بر گنبد مسجد جمکران به اهتزاز درمی‌آید

پرچم حرم امام علی(ع) بر گنبد مسجد جمکران به اهتزاز درمی‌آید

قم - مدیر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران از اهتزاز پرچم حرم امیرالمومنین(ع) برفراز گنبد مسجد مقدس جمکران همزمان با عید سعید غدیر خبر داد.

سید مهدی هاشمی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه‌های مسجد مقدس جمکران همزمان با عید غدیر، گفت: همزمان با عید سعید غدیر پرچم حرم امیرالمومنین(ع) توسط خدام مسجد جمکران با تشریفات خاص بر فراز گنبد فیروزه‌ای این مسجد به اهتزاز درمی‌آید.

وی همچنین به پیاده‌روی از حرم حضرت معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران در عصر روز عید اشاره و بیان کرد: این مراسم از ساعت ۱۷ و از بلوار پیامبر اعظم(ع) آغاز می‌شود و پس از آن نیز استقبال از مردم و خدام سادات در مسجد مقدس جمکران صورت می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران همچنین مراسم پرده خوانی غدیر، شعر خوانی غدیر و قرائت دعای توسل در مسجد جمکران را نیز از دیگر برنامه‌های این مسجد در عید غدیر اشاره کرد که از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در این مسجد برگزار می‌شود.

وی جشن جوانه‌های انتظار، تکریم مدیران سادات کاروان‌ها، توزیع بسته‌های پذیرایی بین زائران، مسابقه پیامکی غدیر، اهدای بسته‌های فرهنگی و انجام عقد اخوت را نیز از برنامه‌های جانبی روز عید عنوان کرد.

هاشمی افزود: همچنین برنامه خطبه‌خوانی غدیر نیز در روز عید برای زائران و نمازگزاران غیر ایرانی در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود با توجه به همزمانی عید غدیر با روز سه‌شنبه به نظر می‌رسد که مسجد جمکران در این روز با خیل عظیمی از زائران و مجاوران مواجه باشد.

کد خبر 3773530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha